Kétségkívül a Berlin központú Volkswagen autógyártó legsikeresebb modellje a Golf, amiből 1974 óta több mint 30 millió lelt gazdára. A 2012-es Párizsi Autószalonon mutatták be az említett közepékategóriás személygépkocsi-család legújabb generációját, a 7-es Golfot. A nyolcadik generációig ugyan egy kicsit még várnunk kell, azonban idén kaptunk egy ráncfelvarrott hetes Golfot. Számunkra még izgalmasabb, hogy a ráncfelvarrással egy időben megjelent a modell elektromos változatának következő generációja.
A 2013-as Frankfurti Autószalonon jelentette be a német gyártó az első e-Golfot, azóta beszélhetünk erről. A zéró emissziós népautó szállítását 2014-ben kezdték meg. Az NEDC szerint ennek az autónak a hatótávolsága 190 kilométer volt, míg az amerikai EPA mindösszesen 134 kilométernek ítélte. Már az első e-Golffal is tudtak sikereket elérni, ám a dízelbotrány után valami nagyobbat kellett virítaniuk. Így jöhetett létre a 2017-es e-Golf, amellyel az NEDC szerint akár 300 kilométert is meg lehet tenni egyetlen feltöltéssel.
A kis bevezető után térjünk rá magára az autóra. Ha kívülről szemléljük, majdnem teljes mértékben megegyezik a kialakítása a faceliftes hetes Golféval. Nekem nagyon szimpatikus az új Golfban, hogy a Hyundai Ioniqhoz hasonlóan itt is egy jól bevált kasztnihoz válogathatunk kedvünkre a különböző hajtásrendszerek közül. A Golf ugyanis elérhető különféle belső égésű motoros (benzin, dízel üzemű), plug-in hibrid (GTE) és teljesen elektromos változatban is. A különbségek elenyészőek. Unikum a kék színű beütéseken és e-Golf feliratokon túl az autó felnije például. Az egyedi felni az aerodinamika miatt fontos. Minden másban az eddig is nagyon szerethető hetes Golf olykor markáns, olykor elegáns vonalait adja. Még a töltőcsatlakozó is a betöltőnyílás helyén van. A maga több, mint 4 méteres hosszával ideális választás lehet akár családok számára is.
Véleményem szerint a beltérre sem lehet panasz. Mind elől, mind hátul kényelmes, a hátul ülő utasoknak külön szellőző rostély és könyöktámasz is a rendelkezésére áll. Csak úgy mint kívül, belül is találunk arra vonatkozó utalásokat, hogy bizony, a Golf elektromos változatában ülünk. Gyakoriak a kék akkcentusok, ami például a kormánykerék bőrözésénél is fellelhető, de e-Golf feliratból sincs hiány. Négy felnőtt kényelmesen, öt szűkösen elfér.
![]() |
![]() |
![]() |
Az utazási élményt még élvezetesebbé teszik a technológiai megoldások. Az autó infotainment rendszere nem más, mint a Volkswagen Discover Pro rendszerének kifejezetten az e-Golfra fejleztett változata. Két méretes kijelző tárul elénk, a hagyományos műszerfalat egy 12,3 colos képernyő (virtual cockpit) váltja fel, a középen lévő infotainment kijelző pedig egy 9,2 colos érintőkijelző. A menü vezetés közben is jól kezelhető, könnyen átlátható. A kijelző alatt van egy szenzor, ami már a kijelző megérintése előtt érzékeli, ha ujjunkkal közelítünk a megjelenítőhöz. A navigáción, Bluetooth kihangosítón és a gépkocsi állapotán túl olyan szolgáltatásokat is elérhetünk, mint a car-net, vagy éppen okostelefonunkat tükrözhetjük az Apple CarPlay vagy az Android Auto rendszerével. A car-net beüzemeléséről ebben a cikkben írtunk korábban.
Az internetes szolgáltatásoknak köszönhetően lehetőségünk nyílik okostelefonunkról vezérelni szeretett autónkat. Megszólaltathatjuk a dudát, felkapcsolhatjuk a tompított fényszórokat, kinyithatjuk/bezárhatjuk az ajtókat, elindíthatjuk a töltést, beállíthatunk indulási időt. Vezérlésen túl a gépjármű állapotához is hozzáférhetünk távolról, mint a pozíciójához, az akkumulátorban lévő energia mennyiségéhez, vezetési statisztikákhoz. Ezek közül a statisztika funkciók volt a személyes kedvencem.
Az akkumulátor kapacitása 35,8 kWh. Ehhez a kapacitáshoz ígér 300 km körüli hatótávolságot a gyártó. Ha kicsit matekozunk, akkor kijön, ehhez az értékhez kb. 12 kWh/100km-es fogyasztásra van szükségünk. Nagy kíváncsisággal ültem bele az autóba, érdekelt, hogy valójában mit lehet kihozni belőle. Hét napig volt nálam az autó, ez idő alatt kicsivel több mint 1500 kilométert sikerült megtennem vele. Ebben volt vegyesen város, autópálya, országút. Nagy szerencsémre az autót lehet CCS-en keresztül villámtölteni, amivel rengeteg időt sikerült megspórolni. Pécsen van villámtöltő, Budapesten számos villámtöltő van, Balatonon pedig volt normál konnektor, amivel egy éjszaka alatt sikerült feltölteni az autót. Nem mondom azt, hogy kompromisszummentes az autó, hiszen jelenleg egyik villanyautó sem az teljesen, de nem okozott sem fejtörést sem gondot az, hogy 2-300 kilométerenként töltenem kellett vagy villámtöltőn, vagy konnektoron keresztül. A töltésről részletesebben ebben a cikkben írtunk. Három hosszabb utat tettünk meg a zéró emissziós népautóval, az ezekről készült beszámolók elérhetőek itt: roadtrip #1, roadtrip #2, roadtrip #3.
A vezetési élmény pazar. Az autó villanymeghajtásának köszönhetően amúgyis hangtalan, de a menetzajokat is egész jól sikerült elszigetelni az utastértől. A villanymotor egyébként 136 lóerő teljesítmény leadására képes. Három vezetési üzemmód közül választhatunk: normal, eco, vagy eco+. A normál és eco módok között a legnagyobb különbség, hogy a gázpedál menetpedál ellenállása megnövekszik, így nehezebben tudunk gyorsulni, az eco+ sebességben és a klíma működésében is korlátoz minket. Nekem az eco vált be a legjobban.
Hatótávolság tekintetében nem nagy túlzás az a 300 kilométeres érték. A teszt során mértem a fogyasztásokat, a mérésekből a következő táblázat született:
22 fokra állított klíma, egy utas, eco üzemmód, adaptív tempomat bekapcsolva, 35 fokos külső hőmérséklet | ||
Sebesség (km/h) |
Fogyasztás (kWh/100km) |
Hatótávolság (km) |
50 | 11,9 | 300,8 |
60 | 13 | 275,4 |
110 | 14,7 | 243,5 |
130 | 20 | 179 |
Összességében elmondhatom, hogy minden egyes megtett kilométert nagyon élveztem ezzel az autóval. Ez a saját véleményem, mindenféle külső befolyásolás nélkül. A felhasznált anyagok minősége nagyon magas, az illesztések tökéletesek, egyszerűen egyben van a Volkswagen új elektromos autója. A 300 kilométeres hatótávolság nem nagy lódítás, könnyen elérhető, villámtöltő segítségével nagyon hamar feltölthető.
Az új e-Golf indulóára 11,5 millió forint, a tesztautó extrákkal együtt már 12,6 millió forintot kóstál. Természetesen erre a típusra is igénybe vehető a 1,5 millió forintos állami támogatás, így akár 10 millióért miénk lehet egy új e-Golf. Ha valaki rendelkezik ezzel az összeggel és villanyautó vásárlását tervezi, mindenképp vessen egy pillantást erre.
A tesztautó adatlapja:
![]() |
![]() |