Egy hónappal a Mercedes nagy bemutatója után végre az Audi is lehúzta a fátylat az első igazi elektromos autójáról. A két azonos ligában versenyző német a specifikációkban oda-vissza adogatja egymásnak a pofonokat, de közös ellenfelük a Tesla Model X, amelyet a Jaguar I-Pace-szel közösen próbálnak letaszítani a trónról.
Ugyan a Jaguar próbálkozása az, amelyet a legkönnyebben tekinthetünk Tesla vetélytársnak, de az Audi sem maradt le annyira a nagyoktól. A német divatterepjáró, amely 700 kilónyi akkumulátort hordoz a padlólemezében, 95 kWh-ás kapacitással és a WLTP szabványban mérve 400 kilométeres hatótávval ugrik a villany-SUV-k játékába. Gyorsulása nem kiemelkedő – körülbelül 6 másodperc alatt lő álló helyzetből 100 km/h-ás tempóra, ami alapján az Audi még nemigen találta meg a súly és a teljesítmény tökéletes összhangját az elektromos autóknál.
Persze nem is hibáztathatjuk őket emiatt, hiszen ez az első olyan elektromos autójuk, amelyet a kezdetektől fogva az alternatív hajtásra terveztek. Ennek ellenére mégsem hivalkodó a csomagolás, amely 4,9 méteres hosszával, 1,94-es szélességével és 1,62-es magasságával kívülről egy szokványos Audi terepjáróra, belülről pedig egy A8-ra vagy Q8-ra hajaz.
Az Audi erős kezdése a töltésben ráadásul egyből a Tesla fölé kerekedik, hiszen akár 150 kW-os villámtöltés befogadására is képes, amellyel fél óra alatt tölthető 80 százalékos állapotra egy „csont száraz” akkumulátor.
Visszatérve a gyorsulásra, az Audi valami igen furcsa megoldást mutatott be az e-tronnál, hiszen az elektromos SUV alapjáraton 355 lóerővel és 560 Nm-rel dolgozik. Ha ezt az erőt mind kihasználjuk, akkor az autó egy perc után visszavesz a teljesítményből. Ez az tehát, amire átlagosan számíthatunk az e-trontól. Emellett van egy sport fokozat is, amelyet a menetirányválasztóval aktiválhatunk. Amikor S-be váltunk, az autó két külön villanymotorból (tengelyenként egy-egy) álló hajtáslánca 408 lóerőt és 660 Nm-t állít csatasorba, amelyet egyhuzamban maximum nyolc másodpercig élvezhetünk. Ez inkább a gyorsulásoknál és az előzéseknél lesz hasznos.
Az Audi első igazi villanyosának forgalmazása remélhetőleg még idén megkezdődik. A listaár 26 millió forint körül alakul, amelyet néhány extrával hamar 30 millió környékére repíthetünk.