Tegnap indult be hivatalosan a Győri Audi új gyártósora, amelyen az elektromos meghajtásokat készítik majd a Volkswagen konszern villanyautóihoz. Száz dolgozóval, napi négyszáz hajtást készítenek majd el a győri moduláris részlegen, amelynek a kapacitását később fokozatosan növelhetik. A tervek szerint az ott dolgozók száma is 130-ra nő majd az év végére.
„Az Audi Hungaria 25 éve meghatározó szerepet játszik a négykarikás márka fejlődésének történetében. Magyar leányvállalatunk az elektromos motorok gyártásával teljesen új kompetenciaterületre lép. Ezzel a különleges know-how-val Győr az elektromos meghajtások központi gyártó telephelye lesz és megtestesíti stratégiai transzformációs folyamatunkat, melynek eredményeként fenntartható mobilitás-szolgáltatóvá válunk”, mondta Peter Kössler, az AUDI AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatótanácsi tagja a szimbolikus gyártásindítás alkalmával.
Az elektromos hajtások gyártására szolgáló részleget egy év alatt építették fel. Itt most egy műszakban folyik a gyártás, de hamarosan átállnak a napi három műszakos munkavégzésre.
Az Audi e-tron számára két különböző motor gyártásába is belekezdenek, hogy külön erőforrásokkal hajthassák az első és a hátsó tengelyt. A villanymotorok gyártása mellett a tartós terhelés tesztelésére is lehetőség lesz, köszönhetően az erre a célra telepített három vizsgálópadnak.
Külön kiemelték, hogy egy újfajta technológiával kezdenek bele a villanymotorok gyártásának, amely remélhetőleg hatékonyabb erőforrásokat szül majd, mint valaha:
Az állórész esetében – mely az e-motor egyik fő eleme – az a cél, hogy a vékony rézhuzalból a lehető legtöbbet tekercseljék rá a nyers darabra. Minél szorosabb a tekercselés, annál hatékonyabb a teljesítmény-leadás. Az Audi Hungariánál egy újonnan létrehozott behúzó- és tekercselőberendezés képes az optimális mennyiségű rézhuzalt kompakt módon tekercselni, majd a nyers darabba beépíteni. Az elektromos motor további főkomponensei például a teljesítményelektronika, amely külön házban kap helyet, a hajtómű és az erőt a kerekeknek átadó két féltengely.