A márka nincs túl jó formában – jelentette ki Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketingért felelős vezetője. Részben a dízelbotrány miatt érzik így, de nem ez az egyetlen indok. Sengpiehl szerint a probléma abban gyökerezik, hogy próbálnak „túl németesek” lenni.
Éppen emiatt irányzatot váltanak a Volkswagennél, amelynek részeként a logón is változtatnak.
A márkajelzésen csak alig változtattak az 50-es évek óta, igaz, kisebb finomítások gyakran előfordultak. Utoljára 2012-ben, amikor jobb térhatással látták el az autógyártás egyik ikonikus emblémáját.
A következő cél, hogy színesebbé tegyék a gyártót. Sengpiehl szerint a márkának – és így a márkajelzésnek is – nem a németes komolyságot, hanem a Volkswagenre jellemző innovatív sokszínűséget és szórakozást kéne sugallnia.
A gyártó nem csak a külsőn, de a marketingstratégián is finomít. Ahogyan a vállalt az elektromos autók felé nyit, úgy a digitális és közösségi médiában is több megjelenést szeretnének elérni.
„A nagy kihívás az, hogy hogyan vonzzuk be az embereket az elektromos világba” – mondta Sengpiehl. „Azt akarjuk, hogy az emberek velünk szórakozzanak. Színesebbé kell válnunk.”
Forrás: InsideEVs