Ahogyan az új Nissan LEAF közeledik az amerikai autószalonokba, az USA környezetvédelmi hatósága szemügyre vette a japán villanyos hatékonyságát. A végeredmény pedig a Nissan adatait igazolja.
Az EPA által közzétett eredmények talán a legmérvadóbb értékek az elektromos autósoknak, hiszen az amerikaiak mérési ciklusa többnyire sokkal valóságosabb adatokat mutat, mint az Európában használt NEDC módszer.
Ezzel szemben persze az autógyártók is más-más értékekkel reklámozzák a villanyautókat itt, és a tengerentúlon.
Az új LEAF esetében az USA-ban hirdetett hatótáv 150 mérföld, azaz 241 kilométer. Az EPA tesztjén ezzel szinte azonos értéket értek el, ott ugyanis 151 mérföldet (243 km) ment egy feltöltéssel a LEAF.
A tesztből az is kiderült, hogy mindez az akkumulátorcsomag bővítésének köszönhető. Az autó hatékonyságán ugyanis úgy tűnik, hogy mégsem tudtak javítani a japánok.
A régi és az új modellnél is száz mérföld tehető meg 30 kWh-nyi árammal. Bár az új modell valamivel hatékonyabbnak bizonyult városban, az autópályán mért elmaradása újra egy szintbe hozta a mérleg nyelveit. Érdemes azonban megjegyezni, hogy mindkét esetben minimális eltérésekről beszélünk.
Forrás: electrek