Hatszázötven kilométeres hatótávval, 145 kilowattórás akkumulátorcsomaggal és 3 másodperces gyorsulással született meg tegnap este a legújabb „Tesla gyilkos” – ahogyan azt mondani szokták -, azaz Henrik Fisker újabb villanyautós kísérlete.
Henrik Fisker végre bemutatta, hogy mit szül 2018-ban az, ha egy autótervező zseni kötöttségek nélkül tervezhet saját autót, a saját épülő luxusmárkájának. Az EMotion pedig ehhez híven más lett, mint a többiek. Sportos luxus, elektromos hajtással, a villanyautók legfőbb aggályaitól megfosztva.
A külsőt elnézve el kell ismernünk, hogy Henrik Fisker még mindig tudja, hogy mitől döglik a légy. Ez a megjelenés ugyanis bármelyik sorból képes lenne kitűnni, a jó értelemben. Ha esetleg mégsem, akkor csak az okostelefonnal vezérelt ajtókat kell kinyitni, ami után a Lamborghini felfelé nyílója dög unalmasnak tűnik majd.
Az alumíniumból és szénszálból összerakott kasztni 24 colos felniken gördül, amin a Pirelli legnagyobb szakértelmével összerakott abroncsai feszülnek, a megfelelő tapadás és a kis ellenállás tökéletes harmóniájával. A négy kerék mellett egy-egy lézerradar is található, egyet pedig a lökhárítóba is integráltak, hogy elméletben az autó képes legyen a négyes szintű önvezetésre.
A meglepően nyíló ajtókon belül egy lehengerlő beltér fogad, melyben ami éppen nem bőrből, szénszálból vagy krómból készült, az vagy szélvédő, vagy képernyő. Az autó első részében kapásból három kijelző található. Középen egy nagy érintőképernyőn kezelhetők az autó különféle berendezései és funkciói, kettő pedig a műszerfalat helyettesíti. A sofőrös változatban egy hatalmas ívelt kijelző is rendelhető a hátsó üléshez, ami garantált szórakozást nyújt majd a hátul ülő, gyaníthatóan komoly üzletembernek. Az autó ennek megfelelően alapvetően négyszemélyes, négy „elsőosztályú üléssel”, de rendelhető lesz ötszemélyes kivitelben is.
A külső után a technikai adatokban sincs semmi kivetnivaló. Az EMotion 650 kilométeres hatótávot kínál majd, amit jelenleg egyelőre csak a Tesla képvisel. Kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 60 mp/h-ra (96 km/h) és 260 km/h a végsebessége. Ez egyébként tízzel több, mint amire a Tesla Model S képes.
Mindezért egy 145 kWh-ás akkumulátorcsomag, és egy 770 lóerős összteljesítményű hajtáslánc felel. Az akkumulátor talán a Fisker EMotion legérdekesebb komponense, hiszen Henrik Fisker nemrég nagyon erős bejelentést tett ezzel kapcsolatban.
Az EMotion ugyanis a tevek szerint 2019-ben lesz megvásárolható, ekkor még hagyományos lítium-ion energiatárolókkal, de alig pár évvel később ezt egy szilárdtest akkumulátor váltja majd fel. A hatótáv ezáltal 800 kilométerre ugrik, egy teljes feltöltés pedig a külön ehhez az akkumulátorokhoz épített állomásokon akár egy perc alatt is megoldható lehet.
A gyorstöltéssel a lítium-ion akkumulátornak sincs komolyabb problémája, hiszen Fiskerék szerint az EMotion akár kétszáz kilométerre elegendő áramot is képes felvenni 9 perc alatt, egy ennek megfelelő teljesítményű villámtöltőnél.
Henrik Fisker még befektetőket keres, hogy megvalósulhasson az EMotion sorozatgyártása. Ha minden úgy halad, ahogyan azt a startupnál tervezik, akkor még idén megtudhatjuk, hogy hol tervezik elindítani a gyártást. Az autó ára 32 millió forintnál kezdődik majd, és kevesebb mint 5000-et gyártanának belőle évente.