Nagy pofon volt a Volkswagen-csoport számára ez elmúlt év dízelbotránya, hiszen a büntetések és a kártérítések hatalmas anyagi terhet jelentettek számukra, ezzel együtt a presztízsük is csökkent, ami az eladásokban és a tőzsdei értékvesztésükben nyilvánult meg. De szerencsére nem ment csődbe, nem omlott teljesen össze a világ egyik legnagyobb autóipari vállalata, viszont ők is rájöttek arra, hogy nem a dízelmotoroké a jövő, ezért már több energiát fordítanak a villanyautók fejlesztésére, illetve a benzines modellek ,,zöldebbé” tételére.
Ezt hivatott szolgálni új GPF (benzin részecskeszűrő) rendszer, ami jövő nyártól jelenhet meg a TSI és TFSI motorokon. Az előbbi 1.4-es változata először a VW Tiguanban fogja megkapni az új technológiát, míg a 2.0 TFSI motorban az Audi A5-nél fog bemutatkozni. Ez csupán a kezdet lenne, hiszen ezeket a szűrőket 2017-től folyamatosan fogják beépíteni több modellbe is, ami számszerűen azt fogja jelenteni, hogy 2022-re évente mintegy hét millió GPF-fel felszerelt benzinmotoros autó fog forgalomba kerülni. A VW szerint a technológiaváltás eredményeként, akár 90 %-kal csökkenhet a koromkibocsátás a közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál.
Egyelőre a dízelmotorokról sem mondanak le teljesen, amit jól mutat az, hogy ezekben a motorokban alkalmazni fogják a SCR technológiát, amivel valószínűleg sikerült volna elkerülni a már fentebb említett dízelbotrányt.
Forrás: vezess