Napjaink egyik legjelentősebb iparága az autógyártás, és talán nem is kell sokat várnunk, hogy ezen belül is a legsikeresebb ág az elektromos autók gyártása legyen. Nem véletlen, hogy az országok nagy része sokat fordít az autógyárak építésére, ezek fejlesztésére. Ez kis hazánkban is így van, így a mi feltörekvő fejlesztő csapataink sem hiányozhattak a Shell Eco-marathon Europe 31. alkalommal megrendezett versenyéről.
A Londonban rendezett vetélkedőn 29 ország több mint kétszáz diákcsapata vett részt. A versenyzők autójának egy liter üzemanyaggal, vagy egy kWh-nak megfelelő energiával kellett a lehető legnagyobb távot megtennie. Az új versenypálya emelkedőin és éles kanyarjain kívül, a szokásos szeles, esős angol időjárással is meg kellett küzdeniük.
A hat magyar csapat közül a legsikeresebb a győri Széchenyi István Egyetem csapata volt, hiszen a versenyvégi nehézségek ellenére a harmadik helyet sikerült megszerezniük kategóriájukban, a ,,városi koncepciók” kategóriában. Az SzEnergy névre hallgató csapat rutinosnak számít, hiszen ez volt a kilencedik indulásuk.
A kecskeméti Kandó Kálmán Szakiskolából érkezett az egyetlen magyar középiskolás csapat, akik a prototípus kategóriában vettek részt. A hátráltató eső ellenére remek eredménnyel, 336 kilométerrel végeztek. Ebben a kategóriában indultak a Debreceni Egyetem hallgatói is, akik első alkalommal próbálták ki magukat e nagyszabású versenyen, 102 kilométerrel szintén szép eredményt értek el.
A Szegedi Egyetem fiataljai sem maradhattak ki; a Steco csapat második alkalommal indult és összesen 168 kilométert sikerült megtenniük 1 kWh energiával.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Paradicsom és a Shark csapatainak sajnos a pályára gurulás sem sikerült, így számukra csak a tapasztalat szerzés szempontjából volt hasznos a kiruccanás.
Forrás: vezess