Sokan az új Touareg előljárójaként emlegetik a Volkswagen új koncepcióautóját. Az impozáns kinézetű, hibrid hajtású SUV-ról már korábban is írtunk, amikor a Volkswagen egy rövid ízelítővel ajándékozott meg minket a nagy bemutatás előtt, viszont most azt is megtudhattuk, hogyan képzeli el a német gyártó a fizikai gombok nélküli autók világát.
És tényleg, a T-Prime Concept GTE belterében aligha találunk fizikai kapcsolókat. Kivételt képeznek persze az alapvető elemei az autónak, mint a kormánykerék, a pedálok és a bajuszkapcsolók, de ezeken kívül tényleg mindent a kukába dobtak, és kicserélték valami korszerűbbre, valami digitálisra. Ebben az autóban elfelejthetjük a gombok nyomkodását, és ahhoz kell hozzászoknunk, hogy mindent érintésekkel, mozdulatokkal, vagy akár hanggal vezérlünk.
Az autó tele van kijelzőkkel. A műszeregységet helyettesítő 12 hüvelykes kijelző mellé még beraktak egy 15 hüvelykest is, amely hol a vezető informálására, hol az utasok szórakoztatására szolgál. A 4 üléses SUV-ben a hátul utazók sem maradnak kijelzők nélkül persze. Mindkét első ülés támlájára fel lehet pattintani egy-egy 10.1 hüvelykes táblagépet, amely szintén garantálja a szórakozást, illetve a két hátsó ülés közé beraktak még egy 9.6 hüvelykes érintésérzékeny kijelzőt, mellyel az üléseket és a klímát tetszés szerint hangolhatják az utasok.
A hibrid hajtással nem sikerült semmi áttörőt mutatniuk, bár valószínűleg nem is ez volt a céljuk. A 252 lóerős 4 hengeres benzinmotor mellett egy 134 lóerős elektromos motor muzsikál, melyek összegzése 376 lóerőt, és kicsivel több, mint 699 Nm nyomatékot tud leadni. A koncepcióSUV akár 50 kilométert is meg tud tenni, mire a villanymotor lemeríti a 14-1 kWh-s lítium ion akkumulátort. Ha teljesen lemerítettük, akkor otthon 8 óra alatt teljesen feltölthetjük, illetve megtehetjük ezt 2 és fél óra alatt is, egy legalább 7.2 kW teljesítményű gyorstöltő segítségével.
A T-Prime Concept három különböző módban vezethető. E-Mode, Hybrid és GTE. A rendszert úgy tervezték, hogy mindig az elektromos hajtást preferálja, így induláskor az E-Mode aktiválódik. Később a sofőr megfelelő mértékű gázadással aktiválhatja a TSI motort, és ezzel együtt a hibrid módot. Ezután az érintőkijelző segítségével újra vissza lehet lépni a tisztán elektromos módba. A GTE mód szintén az érintőkijelzőn aktiválható. Ebben a módban az autó karakterisztikája sokkal sportosabbá válik. GTE módban az elektromos és a TSI motor közösen dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbbet hozzanak ki a hibrid hajtásláncból, és így kínálják a 6 másodperces 0-100-ra való gyorsulást.
Az 5,06 méter hosszú, MLB platformra épített SUV a képeken messze nem tűnik akkorának, mint amekkora a valóságban. Az érzéki csalódást valószínűleg a 22 hüvelykes felnik okozzák, melyekre 285/40-es abroncsokat helyeztek. Az autó széltében majdnem 2, magassága pedig 1,7 méter.
A koncepcióautó mindenesetre érdekes újításokat tartalmaz, bár kicsit kevésnek tűnik egy ekkora autóban a 4 férőhely. Az biztos, hogy mindent megtettek annak érdekében, hogy egyetlen utas se unatkozzon az utazások során.
Forrás: autoblog.com