Az autóversenyzés, amellett hogy gyakran rengeteg izgalmat rejt, kitűnő tesztpályaként szolgál az autógyártók egy-egy fejlesztéséhez. Napjainkban talán pont a Formula E az, ahol a legtöbb innovációt tesztelik a versenyek alatt. Számos autógyártó vett meg, illetve indított Formula E-s csapatot, hogy ők is kivegyék a részüket a villanyautós versenyzésből. A Jaguar, a Renault és a DS Automobiles már elhelyezkedett egy-egy istálló mögött, most az Audi az, aki úgy döntött, hogy megméretteti technológiájának hatékonyságát.
A német gyártó karikáit eddig is láthattuk a Formula E-s közvetítéseken, viszont az Audi eddig csak egyfajta szponzorációs szerepet töltött be a villanyversenyzésben. A német gyártó háza táján most azonban úgy döntöttek, ideje előrébb lépni, és teljes partnerséget vállalni az eddig is támogatott csapatnál.
Az Audi mindig is szerette a motorsportokban tesztelni és kamatoztatni új technológiáinak tudását. Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi Motorsport vezetője a Formula E-s bejelentés kapcsán szívesen beszélt az eddigi nem elektromos sikerekről:
„A Quattro hajtásláncunkkal forradalmasítottuk a ralliversenyzést, majd új színvonalra emeltük a pályaversenyzést is. A 24 órás Le Mans-i versenyeken az Audi volt az első, amely képes volt TFSI, TDI és hibrid versenyautókkal is győzelmet aratni, így elmondhatjuk, hogy többször is történelmet írtunk. Most az a célunk, hogy megismételjük ezt a teljesen elektromos versenyzésben is.”
Az Audi mellett valószínűleg az egész Volkswagen csoport jól jár a Formula E-ben megszerzett tapasztalatokkal, amelyet kamatoztathatnak majd annak érdekében, hogy elérjék a 2025-re kitűzött céljukat. A számos konkurens gyártó mellett az Audinak az olyan ambiciózus villanyautó startupokkal is meg kell méretnie az erejét, mint a nemrégiben a Dragon Racinghez csatlakozó Faraday Future, vagy a NEXTEV.
Forrás: electrek