Nemrég készített az LA Times egy interjút Shad Balch-csal, a Chevrolet Bolt gyártási igazgatójával. A Bolt a detroiti gyártó legújabb elektromos járműve, melyet februárban mutattak be a Chicago Auto Show-n, és hasonló eredményeket várnak tőle, mint a sikeres jogelődjétől, a Volt-tól. A Volt jelenleg a legtöbbet eladott plug-in hibrid autó az Egyesült Államok területén.
A Bolt több mint 320 kilométeres hatótávval rendelkezik, és az ára nem lesz több 35 000 dollárnál, hasonlóan a Tesla Model 3-hoz. A kaliforniai villanyautónál azonban jóval korábban fog megjelenni, az első eladásokat jövő év elejére tervezi a General Motors.
Teljes terjedelmében közöljük az intejút, magyar fordításban.
A Volt-nak sok rajongója van. Nem aggódnak, hogy a 320 kilométeres plug-in Bolt el fogja tüntetni a Volt utáni keresletet?
Ezek különböző autók, különböző vásárlóknak szólnak. A Bolt azoknak a hétköznapi vezetőknek való, akik egy üzemanyag és kibocsátás nélküli járművet szeretnének. A Volt inkább azoknak szól, akik a biztonság kedvéért megtartanák a belső égésű motort a nagyobb hatótáv érdekében.
Az Edmunds.com jelentése alapján az eladott elektromos autók száma soha nem látott mélyponton van most. Egyre több ember cseréli a hibrideket és plug-in hibrideket kompaktokra és SUV-kre.
Az üzemanyagárak tartósan alacsonyak, az elektromos autók piaca pedig stagnál vagy éppen szűkül. Hogyan győzik meg az embereket a váltásról?
Ez egy kihívás. Rá kell vennünk az embereket, hogy próbálják ki az autót. Amint beülnek, rájönnek hogy itt többről van szó mintsem olcsóbb üzemanyagról. A teljesítményen van a hangsúly – maximális nyomaték nulla fordulatszámnál, a csendes és vibrációmentes utazás. Ezek azok a dolgok, amiket ugyan megpróbálunk beépíteni a benzines autókba is, de az elektromos járműveknek szerves részét képezik.
Elon Musk nagy népszerűségnek örvend a nemrég leleplezett Tesla Model 3 miatt, még ha az autókat csak 2017 végén tudják majd leszállítani. Segít ez a Bolt promotálásában?
Segít. Az egész iparnak segít. Minden történet, ami a Model 3-ról szól megemlíti a Bolt-ot is, de a mi határidőnk előrébb van az övükénél. Sínen vagyunk. Az elő-gyártási modellek már 6 héttel ezelőtt legurultak a szalagról. Fogjuk tudni tartani a határidőt, miszerint már ez év végén elkezdjük a gyártást, melyet rögtön követni fog az értékesítés is.
Néhány Tesla követő elgondolkodott azon, hogy milyen Model 3-at lehet majd kapni 35 000 dollárért, és hogy egy full-extrás modellért legalább 50 000 dollárt kérnek majd. Sok verzió lesz majd a Bolt-hoz?
Nem igazán. Lesz néhány választható lehetőség, de az alap modellben is elérhető lesz a legtöbb tartalom és csatlakozási lehetőség, többek között az aktív védelmi rendszer is. Ezekért nem kell felárat fizetni.
Az eredeti interjú angolul olvasható az LA Times oldalán.